torsdag 12. november 2015

b-lista.

Tjena kloke hoder og fine folk! Det er lenge siden jeg har skrevet om livet mitt og status quo (jeg skylder på alle kommunikasjonsappene som gjør det så lett å få utløp for følelser mens de fortsatt føles så intenst), så jeg har stjålet en liste fra Sveriges bloggelite så dere får et innblikk i hvordan livet mitt ser ut nå. Værs’go!

Bilde: Johanne Romme

Hvor gammel er du?
27 i to måneder til!

Hvor gammel føler du deg?
Min egen alder? Noen ganger 17, andre ganger 41.  Er midt i en kvartlivskrise hvor jeg lurer på hvor i alle dager jeg hører til, hva jeg duger til, om jeg noensinne kommer til å få et ordentlig sted å bo, om jeg må gifte meg og få barn, om jeg kommer til å ville eller kunne det etc. Så jeg er vel ganske typisk for alderen min.

Hvor bor du?
I Stockholm, men om en drøy måned flytter jeg hjem til Oslo! Shit, det er over åtte år siden jeg flyttet til utlandet for første gang og jeg er så spent på hvordan det nye livet kommer til å bli. Jeg sier det nye livet, for jeg nekter å gå tilbake til det gamle.

Hva har du gjort i dag?
Stått skvist inntil en stolpe på pendeltoget, jobbet, prøvd å returnere en feilbestilt telefon uten hell, fått avslag på en stilling jeg har vært på 937592 intervjuer til, spist middag og sett den siste episoden av Dama til. Jeg har sett Flickvän på försök også, men jeg synes faktisk førstnevnte er hakket bedre. Live Nelvik er så blid og herlig!?


Sommer, høst, vinter eller vår, hvilken foretrekker du? Hvorfor?
Absolutt høsten! Sommer er stort sett plagsomt med kjipe klær, tomhet siden alle er på ferie og evig dårlig samvittighet fordi man føler at man bør finne på noe absolutt. hele. tiden. Når høsten kommer kan jeg endelig puste igjen.

Er du avhengig av noe?
Kaffe, bekreftelse, ost og reising.

Hvor i verden ville du helst vært nå?
Jeg var i Reykjavik på Iceland Airwaves forrige uke og vil bare tilbake! Skrive, drikke kaffe på Kaffi Vínyl, drikke øl på Kaffibarinn. Gjerne med Jófríður Ákadóttir, hun virker så utrolig kul.



Hva slags humør er du i nå?
Melankolsk og trøtt, slått i bakken av novembermørket.

Hva er yndlingsgodteriet ditt?
Sjokolade! Freia, så klart. Og surt smågodt.

Hva er favorittbutikken din?
Quriosa, Episode og Accord i København, Habitat i Stockholm.

Er du et morgen- eller kveldsmenneske?
Morgen- og formiddag. Etter det blir jeg ofte rastløs og trøtt samtidig. Dårlig kombo.


Har du noen gang blitt sydd?
Da jeg fjernet en føflekk. Legen massakrerte ryggen min, så nå er mitt beste partytriks å få folk til å tro at jeg er blitt knivstukket. De fleste tror på meg siden jeg kommer fra Stovner. #streetcred #thuglife

Hvem var den siste som gjorde noe spesielt for deg?
Mamma fraktet sykkelen min fra Stockholm til Oslo med fly(!)

Er du sjenert?
Når jeg kommer alene på fest eller andre sammenhenger der folk kjenner hverandre fra før, ja.  Eller i grupper der alle virker supersmarte. Har lang historie med å gjemme meg på do på fester. Heldigvis er voksne som regel snille og imøtekommende, så nå går det som regel bra å finne noen å småsnakke med :)

Vil du gifte deg?
Får mindre og mindre tro på ekteskapet, så nei, ikke sånn det ser ut nå.

Har du et kallenavn?
B, Queen B, Betty, søs, bønna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar