lørdag 23. mars 2013

med kinnet mot asfalten.


Jeg har syklet over Langebro og mistet pusten. Kjent det rykke i foten i krysset i Gyldenløvegade ved søerne når trafikklyset skifter til grønt for høyresving,  men alle skal som vanlig rett frem. Nesten krasjet inn i en grønn metrovegg på Rådhusplassen når en sirene plutselig setter i et skrik på H.C. Andersens Boulevard.

Jeg har ropt ut i natten fra en fransk altan på Vesterbro et sted, liksomledd med en tysker og prøvd å hindre hjertet i å banke hull i veggen på toalettet så alle kan se at maska har falt.

Jeg har syklet på bar asfalt midt i en snøstorm som ble avlyst for andre dag på rad. Knekt sammen under kulden, eller  noe annet, og kjent saltet gnage seg innover til beinet mens huden, hjertet, lungene langsomt smuldrer opp og blir gjødsel i urtehagen i Nørrebroparken hvor jeg endelig kan gjøre nytte for meg.

Jeg har gitt alt, men aldri nok. København, vil du ikke snart gi meg pusten tilbake?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar